Sokszor csak akkor döbbenünk rá, hogy egy marketingkampány milyen költségekkel járhat, amikor már a tervezés végén járunk. Az anyagi kiadások mértéke persze ilyenkor is kardinális kérdés, emiatt aztán sok esetben ott próbálunk spórolni, ahol csak lehet. A keresőoptimalizálás ára azonban hosszútávon sokszorosan megtérül, emiatt pedig egyáltalán nem bölcs döntés, ha ezen keresztül próbálunk faragni a kiadásokból.
Tekintsünk erre inkább úgy, mint egy jövőbe történő befektetésre, mert bár az eredmények megjelenéséhez idő kell, ám onnantól kezdve, amint erősödik a pozíciónk a találati listán, a növekedés folyamatossá válhat. Kétségtelen az is, hogy a keresőoptimalizálás ára sok mindentől függ. A témától, a konkurencia mértékétől és a számunkra fontos kulcsszavaktól is. Ugyanakkor azt is tartsuk szem előtt, hogy a keresőoptimalizálás ára a legtöbbször tükrözi a szolgáltatás minőségét is!
Mivel ez egy igen kényes terep, az oldalunk sorsát bízzuk a valóban hozzáértő szakemberekre, hiszen a siker csak így lehet garantált! Napjainkban a legnagyobb eredménnyel a tartalommarketing megfelelő alkalmazása kecsegtet. A direkt reklámok vagy a túlságosan átlátszó marketingcélú bejegyzések egyre kevésbé válnak be, az internetezők igénye ugyanis rohamosan megnőtt az értékes tartalom iránt. Ez az igény azonban a saját javunkra fordítható. Az átgondolt stratégiának és a minőségi cikkeknek az együttes hatásával a tartalommarketing olyan eszköz, aminek a segítségével könnyedén növelhetjük az oldalunk vagy a márkánk iránti elköteleződést.
A kulcs a közvetített értékben rejlik. Az emberek az elmúlt évtizedekben látott és halott megannyi reklám hatására már csak a minőségi mondanivalóra kíváncsiak igazán. Éppen ezért, a tartalommarketing elsődleges és messze legfontosabb feladata, úgy népszerűsíteni az oldalunkat, hogy közben valódi értéket és hasznos információt közvetít. Ezeknek az anyagoknak az összeállítása szakértelmet és nagy figyelmet igényel, mindamellett arra is ügyelni kell, hogy ez egy hosszú távú módszer.